En sån där dag då man skulle stannat kvar i sängen...

Imorse tog jag god tid på mig att göra mig i ordning och var på jobbet i bra tid. Eftersom det snöat under natten så tog jag på mig mina Icebugs (superklumpiga kängor) Jag tog Mercan eftersom Magnus skulle jobba hemifrån då Oliwer varit risig i luftrören pga förkylning.  Charlie skulle få gå på dagis för första gången den här veckan. Oliwer kände sig dock rätt fräsch imorse och ville till dagis och busa.
Efter 5 minuter på jobbet fick jag ett meddelande av en kompis, som vi träffade igår, där det stod att deras yngsta son fått magsjuka... Jag fick panik! Jag vill inte ha nån mer magsjuka i detta hus!!!

Efter ett par timmar så ringde Oliwers fröken och sa att han var kallsvettig och kräksjuk... Magnus kom förbi på mitt jobb med Nissan (med barnstolarna i) och tog Mercan för att hämta Oliwer.
När det var dags för lunch så skulle jag åka och köpa en sallad. Upptäckte då att jag inte hade nån bilnyckel med mig... Och Magnus hade glömt att lämna sin! Jag fick helt enkelt ta på mig mina megastora kängor och traska ner till Statoil, där jag köpte världens minsta och tråkigaste sallad för massor av pengar... Stressade tillbaka och slängde i mig den. Svettades som en galning en bra stund efteråt!
Jag hade svårt att fokusera på jobbet och en kund skrattade gott åt mina tokigheter. Han tyckte nog att jag var ett riktigt aprilskämt!

Oliwer hade piggnat på sig lagom till lunch och åt som en hel karl! Skööönt!

När jag hämtade Charlie förklarade fröken att alla barn blivit helt dyngsura ute och visste inte alls hur de burit sig åt för att bli så. Blöt var bara förnamnet!!! Jag kunde vrida ut handskarna och skorna torkar med lite tur tills på måndag. Hoppas att de hade roligt iaf!:-)

Det blev ingen avancerad frdagsmiddag här... Makaronipudding ville Oliwer ha! ;-)
Under tiden som jag lagade maten hann Charlie flippa ur totalt! Han grät hela tiden och bad om att få "Namnam" (välling), så Magnus la honom vid sextiden. Hoppas att han sover hela natten. 

Ikväll har vi ätit godis, Oliwer har kikat på tecknat och vi har målat i en målarbok. Nyss kom han och bad om att få gå och lägga sig. Hoppas att han är pigg imorgon och att han orkar leka med nån kompis. Själv ska jag packa ihop grejer till nästa helg, då jag ska vara med på loppis på Gärdeåsen. Vi ska sälja barnvagnen och en massa kläder...

Just ja! På måndag ska jag röntga min höft, som krånglat i så många år! Hoppas att de hittar nåt som man kan rätta till, för jag är som en gammal kärring ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0