Hemma igen!

Nu är vi hemma efter en mysig helg i Sundsvall! På lördagen tog jag med mig Oliwer, Charlie och kusin Melker ner på Drakborgen, där de fick röja i ett par timmar. Herregud, vad Charlie är tuff! han skällde på de andra "bebisarna" som gick i vägen. Han pekar, viftar och domderar! Hahaha!
Han sprang runt med nappen i munnen och rätt som det var så fick han syn på glassdisken, sträckte upp armarna mot mig, spottade ut nappen och skrek "gaaaaassss"! Sötunge!
Han har pratat massor i helgen! Äpple är ett favoritord! Fast det låter "pläääpllläää" när han säger det.
Oliwer har börjat att testa oss en hel del. När han inte får som han vill så säger han: Jamen då flyttar jag då! Eller Jamen då kan Charlie få alla mina grejer och ta hela mitt rum! Oftast handlar det om när Charlie vill låna nåt av Oliwer och han inte får det. Då brukar jag säga att han visst kan få låna den grejen eftersom han inte förstör nåt. Han vill bara bära runt på Oliwers prylar. Han känner sig lite stor när han får hänga på brorsans rum;-)

Åh, nu vill jag ha jul! Baka pepparkakor och julpynta! Jag drack Julmust igår och det är ju så gott!
Jag ska få jobba en hel del inför julen och det ska bli så kul! Hoppas att vi får nån dagisplats till lilleman bara... Möte om det imorrn, spännande!

Ikväll gjorde jag en helkroppsrenovering med filar, pellingkräm, hårinpackning och en massa annat. Herregud, vad välbehövligt! Måste dock ta tag i andra saker gällande hälsan också! Jag har hittat en knöl i ljumsken som jag måste hålla koll på! Det är säkert bara en ofarlig körtel som svällt eftersom vi är lite förkylda här hemma, men jag ska hålla kolla på den rackarn, för den är stor! Ca 2 cm i diameter...
Jag måste även komma ihåg att boka tid för att gå och kolla mina leder. Har gått så länge med leder som sprakar och låser sig så jag borde väl gå och kolla upp dem. Det är främst ljumskarna, höfterna och knäna som krånglar. Det har ju varit så i flera år och jag gissar att de inte blir bättre med åren. Jag har en teori om att jag "böjt sönder" dem när jag var yngre, då jag var så himla överrörlig... Ibland när jag sitter på golvet och leker med barnen så brukar jag tänka att om det skulle hända något nu, som att jag ser att Charlie håller på att ramla, så skulle jag aldrig hinna upp och ta emot honom... Då låser sig ljumsken direkt och det tar ca 30 sekunder innan jag kan ta ett steg.

Måste ju berätta... Ikväll har det varit action på byn! Polisstationen och området runtomkring har varit avspärrat då man trodde att en väska, som hängde på dörren, innehöll en bomb. Det visade sig dock att det var nån snäll själ som hängt upp den upphittade väskan där, eftersom stationen var obemannad. Den inkallade bombgruppen, från Sthlm, slapp komma upp! Det var för väl! Nu kan vi använda de pengarna till riktig bovjakt!

Nä, nu är det dags att lägga huvudet på kudden. Ska bli ljuvligt att få sova i sin egen säng igen! Jag har iofs sovit rätt ok i Sundsvall, men vi låg 4 st i mamma och pappas säng...

God natt allihop!

Kommentarer
Postat av: carolina

Hej!



Hur gick det på mötet ang dagisplats?



kram Carolina

2010-11-10 @ 10:49:24
URL: http://qnockout.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0