Simskola!

Idag har Oliwer börjat på simskola! Han var då duktig och sa själv: Jag trodde inte att det skulle vara så roligt!
Underbart att se honom i vattnet:-) Han är som en helt annan kille när han får leka i vatten. Glad och orädd!
Charlie var med och körde totalslut på mamman... Jag var så svettig att håret krullade sig! (det var ju även 800 grader varmt i simhallen) Jag försökte att muta honom med varma chips, eller pitch, som han säger, men det funkade bara en stund. Nästa gång tror jag att vi stannar ute!

Idag pratade jag med bvc om att vi är lite oroliga för att Oliwer har d-vitaminbrist... Det skulle inte vara så konstigt eftersom han inte fick vara utomhus så mycket på vintrarna när han hade tracken, och solen är ju en väldigt viktig d-vitaminkälla. Symptom på d-vitaminbrist är bl a depression (han har varit det till och från sen han var ca 2½ år)och dålig aptit (han äter hemskt dåligt!) Han är förkyld väldigt ofta och då blir det ännu mer innesittande... Vi ska testa att ge honom vitamintillskott i en månad och höras efter det.
Jag har även tänkt köpa ett tillskott som finns på hälsokost, som tydligen kan hjälpa immunförvaret på traven. man är ju beredd att testa allt!

Imorgon ska vi hämta Oliwers nya längdskidor, som han fått av underbara mommo och moffa! Tack för det!!!
Hoppas att han tycker att det är roligt! Får se om jag kanske kan få låna svärmors gamla skidor och ta mig en tur i spåret jag med. Håller tummarna för att mina fogar gillar det! Är inte riktigt fräsch i dem än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0