Inskolning på dagis...

Charlie ska börja på dagis!!! Vi hälsade på för första gången i förrgår och sen har vi varit där en stund varje dag. Han verkar trivas jättebra! Jag måste erkänna att jag hört negativa saker om förskolan, som att de inte är ute så mycket och att det är tråkiga lokaler, men jag måste säga att hittills tycker jag att det verkar jättebra! Barnen har varit ute varje dag när vi varit där och då har vi varit där vid olika tider. Tyvärr har de inte någon riktig gård, utan håller till utanför, på framsidan, men för Charlies del spelar det nog ingen större roll, eftersom han är så liten. Idag var Oliwer med och vi höll oss lite för oss själva så fick Charlie komma till oss om han saknade oss. Han ropade efter mig några gånger, men gick självmant ifrån mig för att leka med de andra barnen. Han gick även in i köket och ville upp på en stol. Han fick en banan, men ville inte äta förrän fröken Anna också åt en bit;-)
Hoppas, hoppas att detta kommer att gå bra!!! På måndag är det dags för första fotograferingen:-) Ska bli spännande!
Vi har fått snö, jättemycket snö! Oliwer älskar att vara ute nu! Han var på utegrupp i 5 timmar igår och när han kom hem ville han ut igen, och då var han nog ute ett par timmar till:-) Mysigt! Jag ska försöka ta med mig båda grabbarna ut på en pulkatur nån dag och har vi lyckan med oss så kanske det kan bli några fina bilder:-)

Idag har jag slagit in de första julklapparna. Jag hade beställt lite grejer från www.lekmer.se. Oliwer fick ett "Jakten på den försvuna diamanten"-spel och en låda med blandade Legobitar. Det var bra pris på den, 129:- (ord 199:-) Lego kan man ju inte ha för mycket av! Charlie fick ett fordonspussel och armpuffar till badet.
Det är så mysigt med julen! Jag har smygpyntat lite med julkuddar, julduk och lite andra detaljer. Jag vill inte ha sådär hysteriskt mycket med tomtar och en massa tjafs. Det blir mest vitt, rött och silver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0