Vilken kaosdag!!!!

Imorse packade jag in grabbarna i bilen och styrde kosan mot Hudik, för en dag med Buspalatset/Mulle Meck, shopping och McDonalds. Efter bara en liten bit började det att snöa. Såna där torra, "kalluftsflingor". Himlen var alldeles vit och tjock och bara lyste SNÖÖÖÖ! Igår kväll kikade jag på SMHI.se, som sa att det kunde komma snöbyar, men att det skulle bli ett sånt kaos trodde vi aldrig! Det fullkomligt vräkte ner! Att dra runt med barnen på stan blev en plåga. Eftersom jag ville komma hem innan det mörknade så kände jag mig stressad hela tiden och fick motvilligt berätta för Oliwer att det inte skulle bli vare sig Buspalatset eller Mulle Meck... Usch, vad besviken han blev!! Inne på leksaksaffären spårade Charlie ur och tryckte på larmknappen på toan, tänkte ta sig en svängom med toaborsten och sprang runt utan strumpor och skor... Storebror försökte visa mig allt han önskar sig och eftersom han kommit i 1000-frågorsstadiet så jagade han efter mig och undrade allt om Ben 10-gubbarna som han var sugen på. Jag var alldeles svettig när Oliwer, efter att vi kommit ut därifrån sa: Mamma, jag är bajsnödig... Så var det bara att springa i snöyran till nästa affär för att låna toan.
På vägen hem skulle jag kila in på Ica Maxi och handla fredagsmys... På parkeringen var det en riktig cirkus! Eftersom jag inte har någon vindrutetorkare på bakrutan (den ligger hos Sellmans) så fick jag sopa av rutan innan jag satte mig i bilen, men innan jag hunnit backa ut så var den översnöad igen. Bilar stod överallt och väntade på plats, folk sprang huller om buller på parkeringen. De kilade mellan bilarna, framför bilarna och BAKOM backande, snötäckta bilar och jag lärde mina barn såna där ord som man inte får säga... Förlåt barn! Hoppas att ni inte får några bestående men!
På vägen hem var det mycket trafik första biten, sen upphörde både snön och trafiken. Vi kom hem helskinnade, skönt!!

Magnus och resten av Ljusdals TK har varit och spelat tennis i Hudik och de vann! :-) Imorgon väntar seriefinal i Tennishallen, kom dit ni som kan!!! Det startar kl 10 och det bjuds på glögg och pepparkakor!
Vi har celebert besök, i form av Mattias, som får ligga på den hemska tältsängen, förlåt för det!;-)

Nu ska jag lägga mig på kudden och hoppas att barnen får sova lugnt i natt, utan den hemska hostan.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0