Mamman och pappan pussas, fröet knäcks och så blir det en bebis...

Ungefär så trodde Oliwer att det gick till när en bebis blev till... Läste dock "Håkan Bråkan och bebismysteriet" i kväll och han fick reda på sanningen! När boken var slut satte han sitt lilla finger mot min näsa och så sa han: "Mamma, nu vill jag att du berättar hur det egentligen går till! Jag förstår väl att man inte kan stoppa in snoppen i snippan..." "Jo men det är ju så det går till, sa jag. "Nähäeru! Man kan faktiskt inte ta loss snoppen..." Hahahaha!
Johan, Sophia, Tyra och Jessie har varit här och lagat mat, lyxigt! Charlie höll låda och sjöng "Manboy" för full hals! Underbart! Vi skrattade så att vi tjöt!
Jag är heeeelt slut efter helgen! Jag var ner på Formex med jobbet, supertrevligt, men det har inte blivit mycket sömn för min del, så idag har det varit en riktig slödag, med matlagning på schemat. Grabbarna var ute och invigde Oliwers nya längdskidor medan jag gjorde matlådor. På eftermiddagen åkte de och badade på badhuset och jag tog mig en powernap! Superskönt! Ska faktiskt gå och lägga mig nu, för annars orkar jag inte med morgondagen!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0