Underbara dag!!

Idag har vi haft kanonväder!!! Temperaturen har legat på nollan och solen har visat sig. Efter lunch tog jag en promenad med Charlie i vagnen. Vi gick den oplogade gångvägen ner till Ica. Fy tusan vad jobbig det var! Jag tog Hudikvägen hem, och där var det visserligen plogat, men jag hade två tunga matkassar under vagnen... Jag var helt slut!!! Väl hemma på gården kom jag på att jag inte hade någon nyckel med mig, och Magnus hade tagit med sig Oliwer på en liten åktur... Ringde hem honom och de var hemma på några minuter. När jag packade upp kassarna så insåg jag att Creme Fraiche-burken hade spruckit! Typiskt!! Ja,ja jag fick mig en rejäl träningsrunda och friskluft, så jag ska inte klaga...;-)

Oliwer är fortfarande febrig. Han hade 39,2 när han vaknade i morse. Vi har gett honom Ipren och Alvedon under dagen, men ikväll har han fortfarande feber... Är han inte bra imorgon så har han haft feber i 5 dygn. Han äter nästan ingenting och dricker dåligt. Jag försökte "hota" med att vi skulle behöva åka på sjukhuset för att han skulle få dropp, men inte ens det hjälpte. Han äter små, små tuggor av maten, men efter bara några stycken så håller han på att kräkas. Det blir väl en ond cirkel av alltihop. Äter man inget så får man ingen energi och då orkar ju inte kroppen stå emot sjukan heller...

Imorgon är det inventeringsdags på jobbet och på tisdag är jag ledig! Hoppas att Oliwer är frisk då så att vi kan hitta på nåt!

Hoppas att alla får en härlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0