Är verkligen en usel bloggare...

Återigen har jag misskött min blogg genom att inte uppdatera den på ett tag:-(

Tiden bara rusar iväg och barnen växer i en rasande fart! Charlie, som fyller 1 år om 11 dagar, har tagit sina första steg och även sagt några ord. Häromkvällen frågade jag honom var han lagt sin napp och då svarade han: "Mapp, dääää". Vill han ha banan så sträcker han armarna mot mig och vill att vi ska titta i fruktskålen. Ser han en banan så säger han: "Baa, däää" och så smaskar han ljudligt...
Oliwer har blivit en riktig storkille i både tal och handling;-) Han har dessutom blivit väldigt känslig... Häromdagen hittade han en död humla och började gråta för att han tyckte så synd om humlan. Sötunge!!!

Är det någon som har tips på bra böcker för en 5-åring? Gärna om drakar, mysterier eller djur. Vi har alltid läst mycket för Oliwer och han har haft sina favoritböcker, men nu känns det som att det är dags att uppdatera bokhyllan lite...
Hans tidigare favoriter är:
  • Örnis bilar
  • Kalle Bromsvagn
  • Historien om någon
  • Alla böcker om Rakel (Martin Widmark)
  • Böckerna om Tummen
  • Böckerna om Halvan
Nu slukar han faktaböcker som värsta professorn;-) De handlar om väder, småkryp, reptiler och dinosaurier. Han är så rolig, för när vi kommer på biblioteket så går jag direkt till barnböckerna, men Oliwer säger alltid: "Mamma, jag går till faktahyllorna". Ibland känner jag att det blir lite för mycket faktaböcker, något som han höll med om häromkvällen, då han hellre ville läsa en "vanlig" barnbok.

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att se att du har en blogg med :) Hur som haver så har jag en son som även han slukar faktaböcker. Hämtade honom på skolan en dag nu i våras och han hade lånat en faktabok på biblan... om hur man gör barn... vad säger man ;)

2010-08-07 @ 00:43:01
URL: http://emmacandell.blogg.se/
Postat av: Maria

Hahaha, underbart Emma!

Jag bävar för den dagen Oliwer funderar på hur det går till... Han vet ju iofs redan nu att fröet kommer från pungen och att det på nåt sätt landar hos mamman, men han vet liksom inte riktigt huuur det kommer in och det tackar vi gudarna för;-) Han trodde ett tag att bebisen kom ut genom naveln, men när jag berättade att det inte riktigt gick till så, så såg han på mig med besviken och lite äcklad min och sa: Men fy fan, va äckligt! ;-)

2010-08-08 @ 00:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0