Julgranen klädd och Charlies ögat tejpat!

Jag jobbar och jobbar! Det är jättekul, trots långa dagar.
Ifredags var Magnus på julfest med jobbet och Karin och Helmer var här och hade fredagsmys med oss:-) Tristan var med en stund, men fick senare åka hem då det var dags att sova. Vi blev dessutom lite nervösa eftersom vi insåg att chipsen vi åt innehöll ostpulver och vete, som han är superallergisk mot. Eftersom Charlie sprang runt och käkade såna blev det lite tokigt att låta grabbarna leka.
Jag gick och la mig vid 00:20 och 00:45 vaknade Charlie och var ledsen. Tog in honom till mig och han stökade runt och grät ofta. Vid 02:30 tyckte han att det var dags att kliva upp.....! Efter en stund gav jag upp och tog med mig honom ner. Insåg att pappan inte kommit hem, trots att klockan var 4. Ringde honom och skällde ut honom efter noter. Han berättade då att han varit med L på akuten, då han råkat slå ögonbrynet i kaklet på herrtoan, på Järnvägs... Det resulterade i 4 stygn! Charlie höll sig vaken till 05:30 då jag lyckades få honom att somna om. Själv kände jag mig rätt pigg, men även jag lyckades somna om. Hade ställt klockan på 8, men Charlie sov bara i 1½ timme till...
Efter ungefär en timme på jobbet ringde Magnus och sa att jag måste komma hem då Charlie hade ramlat och spräckt ögonlocket i ett bordshörn! 1000 bilder för genom mitt huvud innan jag kom hem till en glad liten kille med blod rinnande från ett litet jack på ögonlocket. Eftersom Magnus inte riktigt var körbar så fick jag åka upp på akuten för att få såret tejpat. Han verkar inte ha ont som tur är!
Inatt sov Oliwer hos Hugo! Supermysigt! Vid lunchtid idag kom alla grabbar upp hit och lekte. När jag kom hem från jobbet kom Hugo ner och berättade att Felix somnat på golvet. Han hade blivit febrig, lillstackarn! Hoppas att han blir frisk snart! Det verkar vara många barn som är febriga nu. Helmer är också sjuk. Bara vi slipper magsjukan som härjar i byn! Häromdagen var det 16 barn på Gläntan som hade magsjuka!!!
Ikväll har vi klätt granen. Den såg ut som en katastrof när Magnus kom hem med den! Så går det när man inte köper gran i tid! Varannat grenverk fattas och den har fantastiskt lång topp. Fast med lite pynt på ser den inte lika hemsk ut, men den vinner nog inget pris för snyggaste gran, hahaha!;-)

Kommentarer
Postat av: Lina

Kikade runt och hittade en himla mysig blogg! :)

2010-12-20 @ 22:36:01
URL: http://melissasmammalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0