Nyår, födelsedag och pulkabacken...

Nyåret firade vi här hemma med familjerna i grannhusen. Vi gjorde en trerätters middag och hade det lugnt och jättemysigt! Förrätten bestod av en "laxbakelse med äpple och avocado", som serverades på en liten sallad med vinägrett. Till varmrätt åt vi oxfilé (jag åt kyckling), potatisgratäng samt två sorters såser, dragonsås och kantarellsås. Efterrätten blev en vitchokladmousse med hallon och barnen fick Frozen cheesecake. (efter Oliwers önskemål)
Vid halvtolv tyckte Charlie att det fick räcka och sa god natt samtidigt som den övriga ligan gick ut och sköt raketer.
Ena familjen gick strax efter ett och den andra lämnade oss vid halv två. Alla barn höll ut så länge:-)

Igår firade vi vår älskade storkille, som fyllde 6 år!!! Han ville ha frukost på sängen så det fick det bli! Han har flera gånger under året, påpekat att vi inte sjöng för honom på hans förra kalas, så denna gång brände vi av Ja må han leva, flera gånger under dagen:-)
Efter lunch tog vi en snowracertur på ica och inhandlade grädde till tårtan, sen kom grannfamiljerna och familjen Siangdang och fikade:-) Oliwer var supernöjd!

Imorse hade vi lite sovmorgon, då charlie sov till kl 9. Han vaknade visserligen vid 6 och ropade: Paaaaappa, PAAAAAPPPA!!! Jag tog in honom till vårt sovrum och då somnade han om igen:-)
Vid lunchtid packade vi bilen full av matsäck och diverse åkattiraljer och styrde kosan mot Kajvall. Det var jättemysigt, men lite kallt. Efter ungefär 2 timmar gav vi upp och åkte hem. Charlie var då mer än nöjd...
När vi kom hem snyggade de stora grabbarna till sig och gick på bio. De såg Megamind, som tydligen var jätterolig! Elton och Cissi var också med. Jag och Charlie tog en tur till Biba och fikade. Jag blir så himla inspirerad att fixa hemma när jag kommer dit. Där är det inga drivor av leksaker som ligger, och inte heller finns det några berg av disk eller kläder... Hon hade köpt jättesnygga mattor på Ellos. Det blev en beställning från nämnda företag när vi kom hem;-) Hoppas att det blir bra med en cremefärgad matta till våra beiga soffor... Tror att det blir för hårt med en mörk. Har hellre ett mörkt soffbord isf. Köpte även en vit sängkappa, som jag håller tummarna för att den passar.
Imorrn är det jobbdags igen, efter några dagars ledigt. Ska bli roligt!
Här kommer lite sköna citat:
Oliwer sitter hemma hos H & F och efter att han berättat något så säger F: Oliwer, kan du berätta det där igen för jag hörde inte... Du hade ju det där snöret runt halsen, och det var din näsa, och då är det lite svårt att höra ibland. Det är som att jag är en jätte och du är en mus, så kan du berätta igen? Oliwer suckar och säger: Okeeej... Hahaha! De är ju för underbara!!! Ingen av dem gör nån grej av att Oliwer haft tracken och är hes...

För er som inte vet vilken start Oliwer fick här i livet så kommer jag att lägga ut en liten berättelse, som jag skrev en gång då jag kände att jag ville dela med mig av vårt liv... Han är idag opererad och frisk, men vägen dit var ibland lite kämpig!

God natt och sov så gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0