Full rulle hela helgen!!!

Skönt med långledigt! Vi har varit ute så himla mycket hela helgen och det har varit så skönt! Tur med vädret har vi haft också;-) Igår vaknade Charlie tidigt och vi gick ut vid 8-tiden för att inte störa papsen och storebror. Vid 9 gick vi ner till grannen och köpte jord och blommor och sen planterade vi, körde skräp, handlade virke, snickrade och rensade ogräs. Vi var ute ända till sjutiden på kvällen... Underbart!!!

Idag har vi varit på tennismatch! Eller två om man räknar med den på tv;-) Ljusdal mötte Sundsvall och vann seriespelet med 4-0! Nu väntar Sm-kval... På tv spelade Nadal-Federer och spanjoren vann! Grattis till alla inblandade.

Charlie är otroligt duktig att prata och berättar saker hela tiden. När jag skulle lägga honom ikväll sa han: Mamma, läsa en bok?? :-)
Han vill gärna hjälpa till och klagar inte när han måste ta fram/plocka undan saker... Igår när vi skulle gå ut så sa jag: Nu ska vi ut och jobba! Då svarade han: "Jobba, mamma hannska." Han ville ha arbetshandskar;-)

Båda grabbarna älskar att cykla och idag tog vi cyklarna ner på tennisen. Oliwer behöver dock en ny cykel, då den han fick i fjol är på tok för liten. Märkte det idag när fötterna gick som trumpinnar på honom... Trodde att han skulle kunna ha 16-tummaren även iår, men vi får nog överväga att skaffa en ny. Alla kompisar runtomkring har fått nya så det är nog bara att ta tag i det helt enkelt... Synd att de där cyklarna är så jäkla dyra bara!

Jag planerar 30-års fest för fullt! Eller jag kanske skulle behöva lägga i en högre växel då datumet börjar närma sig... Behöver ett tält som rymmer ca 30 pers, nån som vet var man kan hyra det??

Oliwers kompis Felix sover här inatt, för första gången! Spännande!! Felix var så gullig, för flera gånger har han sagt: Det ska bli så roligt att få sova här!;-) När han kom gående med sin stora (läs bautastora) ryggsäck så ropade jag: Välkommen! Vad kul att du ska sova här! Då stannade han upp och sa: "Går det bra om man sover här inatt?"
Kom just på att jag inte rapporetrat nånting till mamman under hela kvällen... Fast hon har å andra sidan inte hört av sig heller, så hon litar nog på att det går bra!! Min storkille hänger ju där i stort sett varje dag så vi känner varandra väl!!!

Idag insåg jag att jag skulle behöva gå ner i vikt (igen), uppdatera garderoben och klippa och färga håret, för fan va risig jag ser ut!! Vågen höll på att börja gråta imorse när jag ställde mig på den, så det är nog dags... Synd bara att jag har så himla svårt att sluta äta! Och synd även att jag inte har nån disciplin att komma igång med träningen på riktigt...
Imorgon ska jag verkligen försöka komma iväg! Körde ett tidigt morgonpass i torsdags, det var skönt! Om jag hade börjat senare på jobbet så hade jag kunnat träna på mornarna, men när jag kliver upp så har inte ens gymmet öppnat... Skulle även vara bra att kunna träna efter jobbet, men då är det dagishämtning och matlagning som gäller...
Ska förresten försöka laga lite mat imorgon och göra matlådor. Perfekt att bara kunna ta fram och värma. Insåg idag att det var väldigt tomt på bullar och sånt i det här huset, så jag tog tag i den saken och slängde i hop ett banankaka. Hittade ett recept med choklad i och hade jag låtit den vara ca 3 minuter till i ugnen så hade den kanske blivit kanon, men jag tyvörr blev den lite lös. Har testat att baka banankaka tidigare och inte heller då blev den sådär supergod. Jag kanske helt enkelt inte gillar banankaka;-) Eller, jo det gör jag! Jag köpte en gång en banankaka med chokladtäcke på Nyfiket och himmel vad god den var!! Måste fråga Linda om receptet!!

Nu är det nog dags för sängen, för klockan är mycket och jag är trött efter två dagar ute i solen...

Sov så gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0