Sjukstuga igen!

I helgen var vi i Lofsdalen med våra underbara grannar. Tack för det! Det var supermysigt!
Jag har inte varit i skidbacken på många år, av olika anledningar men i helgen var det dags! Jag dammade av min gamla bräda, hyrde skor (vart har mina tagit vägen?) och en hjälm och sen var det bara att svälja stoltheten och ge sig ut i backen. Det gick faktiskt bra! Jag höll mig till barnbacken med övriga stugsällskapet, förutom när Magnus tog med mig på en nära-döden-upplevelse... Fy fan för korgliftar! Jag överlevde dock liftfärden och tog mig ned för backen. Tyckte till och med att det var riktigt roligt att åka bräda!

"Mommo och "morsa" var här och var barnvakt åt Charlie och när vi kom hem möttes vi av ett par blanka, men glada ögon. Han hade feber! *Suck* Mormor tyckte att han var lite varm på morgonen, men han var pigg så hon tänkte inte mer på det. Vi har dock varit hemma hela veckan. Jag och Magnus har delat upp dagarna, så att vi har kunnat jobba halvdagar. Jag vill inte missa så mycket på jobbet och Magnus har massor att göra på sitt!
Inatt tjöt det av Oliwer... Han fick vara hemma och vila upp sina stackars luftrör idag. Vi får se om han orkar gå på dagis imorgon.

Jag jobbade eftermiddag idag, så då passade jag på att fixa och dona lite hemma, i den mån det gick utan att Charlie gnällde loss. Jag hann köra några tvättmaskiner, baka sega chokladsnittar (som blev hårda som skorpor..), torka skåpluckor och byta sängkläder. Imorgon ska jag försöka komma ut på en liten prommis när Charlie ska sova. Jag blir galen av att inte få frisk luft!

Igår tog vi fram Oliwers cykel. Vi blev ovänner efter ca 50 meter då han skällde på mig för att jag inte höll i honom. Han vinglade fram och tillbaka över vägen och jag tjatade tillbaka;-) Sen blev han sur för att vi inte cyklade så långt. Han var nog för trött helt enkelt. Det är ju så när man inte känner sig riktigt hundra...

Imorse råkade Charlie välta ner en skål med skal från pistagenötter över sig själv. Det fanns även kryddor och smulor från chilinötter i den. Han grät eftersom han fick skålen i pannan. Jag dammsög upp allt och tänkte inte mer på det. Efter ca 15 minuter så var han alldeles prickig på halsen och bröstet. Jag blev orolig och ringde dagis för att fråga om det går vattkoppor... De trodde att det kunde vara svinkoppor, hemska tanke!
Funderade på om det kunde vara en reaktion på nötterna, och ringde sjukvårdsrådgivningen. Hon hade inte en aning, men kunde inte utesluta att det var så. Jag skulle hålla koll på andningen.
Efter att han tvättat av honom så bleknade utslagen/prickarna och det gör att jag blir ännu mer orolig. Är han allergisk mot nötter...??? Kanske nåt man borde kolla upp? Han har fått smaka nötter tidigare, men aldrig reagerat. Kan man verkligen vara allergisk mot enbart pistagenötter, eller kan det ha varit kryddorna?
Skumt var det ialla fall!

Nu ska jag sätta mig ner med Oliwer och leta efter "Hörlurare" på nätet. Han har sparat pengar och vill köpa ett par som han kan ha till sin dvd.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0