Längesen...

Kära nån vad längesen jag skrev något här! Vi hade det trevligt i fjällen, bortsett från några incidenter som jag inte tänker avslöja här. Det blev dock ingen brädåkning för mig eftersom backen bestod av kala fläckar och strösocker... Oliwer åkte ett par dagar och det var väl huvudsaken. Han åkte dessutom liften alldeles själv och det är jag så glad för! Han kunde ju själv!!! Han som inte tyckte att det var kul bara nån vecka innan.

Här händer det massor med grabbarna! De har blivit så stora! Oliwer är i sin första riktiga "trotsålder" och Charlie går an som en bulldozer! Han pratar massor och man märker att det händer nya saker varje dag!
Idag, när Helmer var här och lekte så sa jag till Charlie att vi skulle äta. Då sprang han bort till storkillarna och ropade: Gabba, äta!!! (Grabbar, vi ska äta!) Efter maten stack han upp huvudet i trappan och skrek: Gabba, glass! ;-) Han berättar massor och härmas hela tiden! Det är mycket "MIN" nuförtiden! Det märks att han går på dagis, om man säger så;-)

Min lillebror var här och myste med oss i helgen. Då är det bara han som gäller, för båda grabbarna:-) Igår kväll satt vi uppe och tittade på tv. Charlie kom då på att han behövde gå ner och sa till Macke: "Macke, mina upp!" Upp kan betyda både upp och ner, och eftersom vi var uppe förstod jag att han ville gå ner. "Mina" säger han om sig själv, istället för "jag". Macke förstod inte på en gång vad han menade så Charlie upprepade det han sagt flera gånger och till slut blev han riktigt irriterad, hahaha! Tur att mamman kunde hoppa in som tolk!

Imorse var det Magnus tur att ha sovmorgon. Jag vaknade av att Magnus petade på mig och så hörde jag: "Paaaappaaaa, pappaaaa, pappa, pappa, Mackeeee, Maaaaacke, Maaacke!!! Hahaha! Sötunge!
Han har rätt kort stubin och har man otur så får man sig en smocka när han surar till!
Favoritsysslan är att prova skor! Han har ALLTID skor på sig inomhus! Stövlar, Foppatofflor eller gympaskor! Och så ska han ha "peps" eller "mälm" på huvudet. Idag sprang han runt med Oliwer och Helmer och sköt med en leksakspistol. Enligt Charlie så låter pistoler: Pim-pim-pim!

På eftermiddagen skjutsade jag Oliwer till Helmer och så tog jag och Karin en prommis i Måga. 5,7 km blev det! Riktigt härligt! Grabbarna verkade rätt nöjda och Oliwer protesterade inte när han skulle hem. De leker så himla bra tillsammans och har alltid gjort det! De har liksom varit som små farbröder ända sen de var runt 1½ år. Aldrig några bråk eller tjafs! Det är så skönt att inte behöva passa på dem. De sköter sig själva, bortsett från att de behöver lite mat då och då. Hoppas att de alltid håller ihop!

Nu ska jag se söndagsfinalen av Big Brother! Jag vet att det är larvigt, men jag kan liksom inte låta bli! Det är beroendeframkallande på nåt vis! Det är väldigt intressant att se hur vi människor fungerar i olika situationer.
Ha en bra kväll!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0