Sådär längesen igen!

Åh, nu var det sådär längesen jag bloggade igen... Här händer det massor av saker med både barnen och huset!

Oliwer har börjat i förskoleklass och Charlie har börjat på ett nytt dagis. Det verkar fungera bra för båda grabbarna. Lämningarna på mornarna är sådär kul för Charlie och pappan, men det går nog bättre snart!
Jag jobbar kvar på samma ställe och trivs jättebra!

I helgen fick vi ett ryck och donade lite här hemma! Vi(Magnus och Macke) fick upp belysning i trappan, jättefint! Magnus har även spacklat i badrummet och i tvättstugan och så har jag målat två väggar på kontoret! Det är ju vitt där, men efter några år är väggarna tydligen inte så vita som de var från början, så det fick bli en uppfräschning. Ventilationen i källaren är fixad och vi har städat ur en massa skräp där. Jag har även möblerat om lite i vardagsrummet nere, så där är det en matta och ett bord som fattas innan det känns klart. Så skönt att få fixa lite här hemma! Det har legat på is ett tag, men nu har vi fått ny energi!

Oliwer har blivit så stor sedan han började i förskoleklassen! Det märks att det är mycket känslor i omlopp samt att han klarar så mycket själv helt plötsligt! Han har även lärt sig nya ord och uttryck, som te x... F**k you! Det testade han i helgen när han var arg på Magnus och Charlie... Det började väl som en skojfight, men efter en stund blev Oliwer sur och skrek F**k you flera gånger... Då sa Magnus: "Men Oliwer, det där ordet betyder ju liksom ingenting..." Han visste då inte hur han skulle reagera så han sa:" Nähä, men då gör jag väl så här då" Och satte upp pekfingret!!! ;-) Svårt att hålla sig för skratt då!!!
Lillebror i huset har tydligen också lärt sig att svära... (Vem är det som lär barnen det egentligen??)
När han inte får som han vill så lägger han till ett "Fan!" T ex så var Oliwer hos en kompis och lekte och skulle äta mat där. Charlie ville också äta där och satt i bilen och skrek: "Jag också äta hos Kalle!" Nä, du får äta hemma, svarade jag. "Fan!" hörde jag då från baksätet...
På dagis tycker de att Charlie är en liten mysgubbe som har ett fantastiskt ordförråd och är rolig att resonera med. Han har tydligen inte svurit där än, tack gode gud! Det är väl han som kommer att lära alla barn en massa rackartyg! ;-)

Idag är jag hemma från jobbet för jag är förkyld och har jätteont i lederna. Hostar och har ont i huvudet:-( Jag ska ligga i soffan och dricka äppelkaka-te hela dagen. Hoppas att magnus kommer hem med en överraskning på lunchen:-)

Ha en bra dag!!!

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Hej. Jag såg din kommentar inne hos mig angående "djupa andetag". Det är lite svårt att förklara men jag gick hos en sjukgymnast och lärde mig att djupandas liksom. Men det går väldigt upp och ner det där, ibland fixar jag att ta djupa andetag ibland inte. Jag kan liksom glömma bort att ta djupa andetag och andas bara med övre delen av lungorna. Du får hemskt gärna maila mig om du vill, du ser adressen med den här kommentaren så kan jag försöka förklara bättre. Får jag fråga varför din son var trakeotomerad? Kram

2011-12-13 @ 11:57:48
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0